Restaurant de Leest

Rebranding 3-sterren­restaurant

Om drie Michelinsterren achter je naam te krijgen, moet je beschikken over een ijzeren discipline en een dito doorzettingsvermogen. Jacob Jan Boerma van restaurant De Leest legt de lat hoog. Ook in zijn samenwerking met BeeldBlinkers.

Onze service

Branding, Huisstijl, Logo, Creatie, Webdesign, User interface design (UI), Drukwerk

Bekijk de website

Achtergrond

In restaurant De Leest in Vaassen zijn de producten zo vers dat ze de koelkast vaak niet eens bereiken. Ze gaan zo van het land de pan in en het bord op. Zijn de witte truffels vandaag op hun best, dan staan ze vanavond op de kaart. En een vinaigrette maak je niet met azijn, maar met zuren uit een onrijpe appel. Wild? Liever van een vrouwtjesdier; want mannetjes hebben meer stress en dat voelt eigenaar Jacob Jan Boerma aan het vlees. Hij is een van de 69 chef-koks in Europa met drie Michelinsterren achter zijn naam. Naast De Leest heeft hij ook restaurants in Amsterdam en Leersum.

Oplossing

Romy: “We laten ons inspireren door het nieuwe interieur van De Leest dat op hetzelfde moment in ontwikkeling is. Kenmerkend en verrassend hierin is het gebruik van walnoothout, gecombineerd met tientallen armaturen aan plafond en muren. Deze elementen zijn terug te vinden in de vernieuwde huisstijl. Het resultaat: een nieuw logo, kleurenpalet, typografie, stijlelementen en een exclusieve papiersoort die we gebruiken voor alle offlinemiddelen. Daarnaast is een maatwerk WordPress website ontwikkeld, compleet met webshop. De huisstijl is op de site dynamisch uitgewerkt met subtiele animaties.”

Ook het drukwerk en de signing neemt BeeldBlinkers op zich. We importeren een exclusieve robuuste papiersoort die prachtig aansluit op de huidige beleving van De Leest. Op deze papiersoort worden in verschillende gramsgewichten de menukaarten, cadeau-bonnen en overige middelen gedrukt.

Jacob Jan Boerma

Jacob Jan: “Ik weet wat ik wil maar dat vertalen naar een visuele identiteit vraagt een andere expertise. Dat vond ik bij BeeldBlinkers. Door goed te luisteren, zijn de ideeën die ik in mijn hoofd had niet alleen gevisualiseerd maar zelfs uitgebreid. De inspiratie daarvoor ontstond toen BeeldBlinkers hier kwam kijken naar de verbouwing en het bijzondere ontwerp van onze verlichting zag. Die vormde een belangrijk terugkerend stijlelement binnen de nieuwe huisstijl. Ons verhaal is daarmee ook hun verhaal geworden. In het eindresultaat zie ik vakmanschap. Een huisstijl en website die aansluiten bij de identiteit van De Leest en die rust en duidelijkheid uitstralen. Dat is precies wat ik wil.”