KMO Solutions wil met slimme software voor elke medewerker in Nederland een inspirerende werkomgeving creëren. Een plek waar een medewerker veiligheid, gezondheid en geluk ervaart. Door de jaren heen is KMO solutions uitgegroeid tot een stabiele en vooruitstrevende organisatie die voortdurend inspeelt op de steeds complexere wet- en regelgeving. Inmiddels is KMO solutions softwareleverancier voor diverse brancheorganisaties en honderden toonaangevende bedrijven, van mkb tot multinationals. BeeldBlinkers ontwikkelt een nieuwe visuele identiteit voor KMO Solutions en een nieuwe merknaam en huisstijl voor de software oplossing. We gaan aan de slag in twee fasen. In de eerste fase gaan we aan de slag met een passende merkarchitectuur, branding en visuele identiteit. In de tweede fase ontwikkelen een nieuwe multi-site.
Vraag
Branding en website
De branding van KMO solutions is gedateerd, evenals de website die nodig aan vervanging toe is. Zowel kwa techniek als design. KMO wil graag een nieuwe, gebruiks- en onderhoudsvriendelijke website ontwikkeling en bij deze vernieuwingsslag ook een goede branding en positionering neerzetten.
Merkachitectuur
KMO heeft één softwareoplossing die voor verschillende branches onder verschillende merknamen wordt aangeboden, maar vaak wordt ook het ‘hoofdmerk’ KMO solutions gehanteerd. KMO wil een goede structuur en hierarchie hanteren die goed aansluit op de verschillende doelgroepen.
Fase 1
We gaan terug naar het hart van de organisatie en definiëren persona’s om goed scherp te krijgen wie onze doelgroep is. Beide uitkomsten gebruiken we om tot een passende merkstrategie te komen. Vervolgens bedenken we, binnen de gekozen merkstrategie, een nieuwe merknaam voor de software oplossing van KMO solutions. De uitkomst daarvan is PRIO. KMO solutions blijft het hoofdmerk, PRIO een submerk en beide krijgen eenzelfde visuele identiteit.
Fase 2
Op basis van de input van de kick-off sessie, merkarchitectuur en de nieuwe visuele identiteit gaan we aan de slag met de website. We beginnen met een gezamelijke Brown Paper Sessie en gaan met deze input naar de tekentafel. De belangrijkste pagina’s binnen de website vertalen we naar wireframes, een grof raamwerk van de website om alle gewenste onderdelen en functionaliteiten goed scherp te krijgen. Vervolgens gaan we aan de slag met het visuele ontwerp. We houden rekening met de mogelijkheid dat de verschillende product/landingspagina’s een eigen (minimale)stijl.
We ontwikkelen twee websites binnen één WordPress multi-site oplossing. Binnen deze multi-site kan KMO beide merken eenvoudig beheren en worden een aantal content elementen slim op beide website gebruikt.