Net Foundation

Wereldwijd
Bijbelgetrouw
Onderwijs

Via toegankelijke online cursussen stelt NET voorgangers en evangelisten met weinig tot geen bijbelkennis in staat bijbelgetrouw onderwijs te volgen. De kennis die zij opdoen, geven ze door aan anderen. BeeldBlinkers ontwikkelde een heldere positionering en boodschap, die we uitwerkten in een nieuwe huisstijl, corporate film, website en advertentiecampagne.

Expertise

Strategie, Merkidentiteit, Branding, Positionering, Huisstijl, Creatie, Communicatie, Drukwerk, Webdesign, Development

Bekijk de website

Vraag

NET Foundation in Apeldoorn bestaat 12,5 jaar. Een mooie aanleiding om eens goed naar je organisatie te kijken. De huidige branding en positionering van NET sluiten niet meer aan. Een sprekende huisstijl, puntige teksten en passend beeldmateriaal ontbreken. De huidige website is verouderd en bevat weinig structuur. ‘Hier’ en ‘daar’ moeten beter gescheiden worden. In de nieuwe website moet een betere balans tussen informatie en inspiratie komen en een die duidelijk onderscheid maakt tussen ‘wat jij kunt doen’ en ‘wat wij doen’.

Oplossing

Samen met het team van NET gaan we op zoek naar de ‘why’ van deze mooie organisatie en vertalen deze naar een krachtige corporate story. Van daaruit creëren we een nieuwe huisstijl, promotie video, magazine, website en een advertentiecampagne. Alle creaties stemmen we goed af op de vier persona’s die we tijdens eerdere teamsessies hebben gedefinieerd.

Huisstijl

We ontwikkelen een nieuw logo, een nieuwe ‘tone of voice’ en kiezen een passende typografie, beeldtaal en kleurenpalet. Het centrum van het logo bevat de symboliek van een zendsignaal, die tevens als armen (omarmen/beschermen) kan worden geïnterpreteerd. Het logo is compact en makkelijk toepasbaar. De combinatie van logo, kleuren en stijlelementen zorgen voor een herkenbare stijl. Het eindresultaat leggen we vast in een huisstijlhandboek aangevuld met richtlijnen voor gebruik.

Beeldtaal en video

Om het verhaal van NET goed in beeld te brengen is ons advies om goede foto’s en een corporate video te laten maken. We vragen Jeanet van der Linden een filmscript te schrijven om het werk van NET door middel van een corporate video in beeld te brengen. Carel de Lange vetrekt vervolgens voor een midweek naar Kenia om het script te vertalen naar film. Carel maakte naast de filmbeelden ook een serie mooie foto’s die we inzetten voor de advertentiecampagne.

Advertentiecampagne

Zodra de corporate story en huisstijl zijn ontwikkeld, gaan we aan de slag met de advertentiecampagne. Hoe breng je het werk en de urgentie ervan onder de aandacht van de achterban? De wens van NET is om dit bij een brede reformatorische doelgroep te doen en daardoor kiezen we ervoor om te adverteren in het Reformatorisch Dagblad. We ontwikkelen een inspiratiemagazine die als bijlage bij bij deze krijgt wordt verspreid, gekoppeld aan een interview met NET-directeur Raymond Warnaar. Daarnaast bedenken we pakkende oneliners gecombineerd met sprekende beelden en een duidelijke call to action die we gebruiken voor diverse online en offline advertenties.

Website

De nieuwe website van NET is een belangrijk onderdeel van de professionalisering. De huidige website is zowel technisch als inhoudelijk niet conversiegericht. Op basis van de nieuwe huisstijl van NET ontwikkelt BeeldBlinkers een nieuwe responsive website aan de hand van 4 stappen: inventarisatie, wireframes, ontwerp en realisatie.

Inventarisatie (stap 1)
Om een goed beeld te krijgen van de huidige website en het gewenste resultaat vragen we Label Vier voor een brown paper sessie. Tijdens deze sessie halen we de informatie op die nodig is om de wireframes voor de belangrijkste pagina’s te maken.

Wireframes (stap 2)
Labiel Vier verwerkt vervolgens de bovengenoemde pagina’s en onderdelen naar wireframes. In deze wireframes worden de belangrijkste pagina-elementen vastgelegd.

Ontwerp (stap 3)
Vervolgens worden de wireframes vertaald naar een visueel ontwerp, afgestemd op de nieuwe huisstijl.

Realisatie (stap 4)
Tot slot worden alle pagina-ontwerpen en onderdelen omgezet naar een gebruiksvriendelijke maatwerk responsive WordPress website.