ZilliZ

Een zorg
minder!

ZilliZ is een softwareprogramma voor kleinschalige zorgorganisaties om hun complete administratie te vereenvoudigen. Het programma voldoet aan alle wettelijke eisen, is overzichtelijk en betaalbaar. Ideaal voor zorgorganisaties die zakendoen met gemeenten, maar geen capaciteit hebben voor een omvangrijk systeem, dat moeilijk in te richten én duur is. BeeldBlinkers ontwikkelt een nieuwe merkidentiteit.

Onze service

Merkidentiteit, Huisstijl, User interface design (UI), Ontwerp, Drukwerkbegeleiding, Webdesign, Development, WordPress, App design

Bekijk de website

Opdracht

In 2016 vond directeur André Noorlander het tijd voor een nieuwe huisstijl met daaraan gekoppeld een nieuwe website.

André: “Kortweg: een frissere stijl. We wilden een huisstijl die past bij het karakter van ZilliZ: eenvoudig, dichtbij. We zijn geen ‘vierkante club’ maar heel benaderbaar en laagdrempelig in de samenwerking. Dat onderscheidende aspect van onze organisatie wilden we tot uiting brengen. De naam ZilliZ komt overigens van ‘Zorg in landbouw, landbouw in zorg’ en verwijst naar de roots van het bedrijf: de zorgboerderijensector. 

Als je nadenkt over je huisstijl, ga je ook nadenken over je identiteit. Waarom ben je op aarde, wat is onze missie? Die discussies leverden allerlei nuances op over het begrip eenvoud. BeeldBlinkers heeft ons daarin uitstekend begeleid en wist de goede vragen te stellen.”

Oplossing

Door de visuele identiteit van ZilliZ tegen de huidige doelstelling en doelgroep aan te houden, wordt duidelijk dat dit onvoldoende op elkaar aansluit. Er is veel technische informatie, maar weinig tot geen beleving. 

Tijdens een kennismakingssessie wordt duidelijk dat de huidige klanten erg enthousiast zijn over ZilliZ, maar dat is niet zichtbaar. Daarnaast is er geen huisstijl en daardoor een wildgroei aan middelen. 

Ons advies: laat zien wat je doet! Gebruik beelden (fotografie en/of video) en verhalen van klanten. Laat ze hun ervaringen vertellen over ZilliZ en de producten. Je (merk)identiteit komt zo tot leven, er ontstaat beleving en vertrouwen. Dat zorgt voor een mooie balans tussen informatie en inspiratie.

Huisstijl 

BeeldBlinkers gaat na een grondig onderzoek aan de slag met de nieuwe identiteit en huisstijl. Het beeldmerk wordt herkenbaarder en toegankelijker gemaakt door een sprekende en eigentijdse typografie met ronde vormen. Deze leent zich ook goed voor de aanliggende producten van ZilliZ en zorgt daarmee voor herkenbaarheid. Ronde, vriendelijke vormen zijn terug te vinden in alle uitingen van ZilliZ. We ontwikkelen een uniek iconenpalet in een herkenbare en minimalistische stijl die zowel op de website als op andere applicaties van ZilliZ kan worden toegepast. De nieuwe huisstijl vertalen we vervolgens door naar een nieuwe website en de ZilliZ applicatie.

Website

Nu de merkidentiteit en huisstijl zijn uitgewerkt gaan we aan de slag met de website. We starten met een aantal brainstormsessies waarin we de uitgangspunten en doelstellingen voor de nieuwe website uitschetsten. Deze schetsen vertalen we vervolgens naar wireframes, de bouwtekening van de website, waarin we de belangrijkste elementen voor de meest relevante pagina’s uitwerken. 

Aan de hand van de definitieve wireframes maken we het webdesign, uitgewerkt voor zowel desktop als mobiele apparaten (smartphone en tablet).
Vervolgens vertalen wen alle designs naar een maatwerk WordPress website. We ontwikkelen flexibel opgemaakte elementen waarmee pagina’s gemakkelijk en mooi kunnen worden ingericht.