Ferm is een vernieuwd onderwijsprogramma gericht op vroegtijdige schoolverlaters in de omgeving Apeldoorn, Deventer en Zutphen, kortweg VSV Stedendriehoek. Om te voorkomen dat jongeren op de (reserve)bank komen te zitten, brengt Ferm de expertise uit het onderwijs, de arbeidsmarkt en de gemeente samen. Zodat jongeren de kans krijgen hun plek in de maatschappij te vinden en in te nemen. BeeldBlinkers ontwerpt een nieuwe visuele identiteit.
Vraag
Ferm richt zich niet direct op de vroegtijdige schoolverlater zelf maar op de betrokken onderwijsinstellingen en gemeenten. Hoe breng je dit vernieuwde onderwijsprogramma op een sprekende manier onder de aandacht van de doelgroep?
Oplossing
We brengen de doelgroep in kaart en ontwerpen op basis daarvan een sprekend concept. Niet kijken naar de problemen van de vroegtijdige schoolverlater, maar naar het persoonlijke verhaal van jongeren. Deze persoonlijke verhalen brengen het doel van Ferm dichtbij. De boodschap ‘de jongere centraal’ is het uitgangspunt voor de visuele identiteit van Ferm. Vanuit deze vernieuwde identiteit ontwikkelen we diverse communicatie uitingen waaronder event materialen, een nieuwe maatwerk website en een e-mailtemplate.
Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?