Als sponsor van Compassion maak je enorme impact. Met sponsoring stel je de toekomst van een kind in armoede veilig. Deze bijdrage is een enorme bemoediging. Zeker in Covid-tijd. Of je nu wel of niet trouw je brieven schrijft, het feit dat je doneert is voor een kind levens-veranderend. Die impact maak je als sponsor! Met deze positieve boodschap ontwikkelen we de campagne ‘Ik deel mij hart met…’ om sponsors te bemoedigen en uit te nodigen om nog meer impact te maken door hun eigen verhaal te delen en anderen daarmee te inspireren om dit ook te gaan doen.

Expertise

Strategie, campagne concept, creatie, direct mailing, drukwerk,

Vraag

Compassion heeft een concept ontwikkeld waarbij huidige sponsoren hun netwerk vragen om ook een kind te sponseren. Met de actie/mailing ‘Met wie deel jij je hart?’ is al proefgedraaid. Het idee is om dit nu door te vertalen naar een complete actie voor de gehele achterban van Compassion. Focus ligt op vrouwen. BeeldBlinkers wordt gevraagd om dit concept te verdiepen en de look & feel van deze campagne op een creatieve en aansprekende manier vorm te geven.

Slogan en hart

Vanuit de gedachte om sponsors positief te benaderen en te inspireren willen we de slogan ‘Met wie deel jij jouw hart’ nog één slag verder willen doorvertalen. Namelijk geformuleerd vanuit het perspectief van de sponsor zelf die anderen aanmoedigt hetzelfde te gaan doen. Op deze manier maak je optimaal gebruik van het communicatiemechanisme ‘doelgroep beïnvloedt doelgroep’. 

We kiezen voor het statement ‘Ik deel mijn hart met…’. Waarbij sponsors (en ook de influencers) de naam van hun sponsorkind in het hart schrijven en zo zichtbaar en persoonlijk maken wie zij sponsoren. Dat persoonlijke aspect is voor henzelf helpend (ze kunnen het hart bijvoorbeeld ophangen of neerzetten in huis) en tegelijk kan het ook eenvoudig gedeeld worden op social media. Het hart zelf is eenvoudig en luchtig vormgegeven en wordt met de handgeschreven naam van het kind een echte eyecatcher. 

Creatie

Zodra het campagne concept is goedgekeurd gaan we aan de slag met de uitwerking. We laten op groot formaat piepschuim harten maken waarmee diverse artiesten en influencers op de foto gaan. Op de harten staat de naam van hun sponsorkind die Compassion en zijzelf delen via diverse kanalen met een persoonlijke boodschap. Daarnaast ontwikkelen we een direct mailing voor sponsors om hen te enthousiasmeren en activeren om ook hun hart te delen. In de mailing worden tips gegeven hoe zij online een statement kunnen maken. De mailing bevat een zelf vorm hart in kleiner waarop zij de naam van hun eigen sponsorkind kunnen schrijven.

Impact

De campagne heeft ervoor gezorgd dat veel sponsors in actie kwamen! Via de post, social media. Hartverwarmende berichten van sponsors die hun hart deelden, waarmee zij hun omgeving enthousiasmeerden om ook een verschil te maken in het leven van een kind in armoede.