Wilfred 3 min branding

 

Wie ben je nou echt?

Het moment dat ik die vraag kreeg, kan ik me nog goed herinneren. Vijftien jaar geleden volgde ik een creatief tussenjaar. Een jaar lang trok ik intensief op met een groep studenten om onze creatieve talenten te ontwikkelen. We waren een halfjaar met elkaar onderweg – ik had volop grappen gemaakt en me ook veel beziggehouden met een andere liefhebberij: acteren – toen een medestudent tijdens het koken ineens vroeg: ‘Wilfred, wie ben je nou echt?’

Pff, dat hakte er wel in. Ik begon zenuwachtig te lachen en zei: ‘Dat weet je toch wel?’ Ik hoopte oprecht dat dit voor haar na een halfjaar vriendschap geen vraag meer zou zijn. Maar het tegendeel was waar. Na een paar heftige gesprekken heb ik gelukkig een antwoord kunnen geven op haar vraag.

Je denkt nu misschien: waarom vertelt hij dit? Omdat deze gebeurtenis mij deed beseffen hoe belangrijk het is welke informatie je zendt naar anderen. Ziet je omgeving wie je echt bent? Weet ik eigenlijk wel wie ik echt ben? Het zijn diepe vragen die belangrijk zijn om op persoonlijk vlak te kunnen beantwoorden. En zeker zo belangrijk om voor je merk te beantwoorden. Want om een goede verbinding te krijgen met je omgeving, met je doelgroep, moet ‘jij’ te zien zijn, het hart van je merk.

Daarom stellen wij onze nieuwe klanten de vraag: ‘Wie ben je nou echt?’ Vaak is daar niet een, twee drie antwoord op te geven. In dat geval gaan we samen op zoek. Om met het antwoord een basis te leggen voor het ontwikkelen van een sterke visuele identiteit of campagne.

Ps. Je vraagt je misschien af wat mijn antwoord op die vraag was? Dit: energieke verbinder met een creatieve geest die anderen graag laat uitblinken.

Meer
lezen?

Logo, huisstijl of visuele identiteit?

Wilfred 2 min branding, creatie

3-sterrenchef Boerma

Romy 3 min interview

Fitz & Flair

Romy 1 min creatie