Wilfred 2 min branding, creatie

 

Logo, huisstijl of visuele identiteit

Waar staat jouw merk voor? En wat wil je precies uitstralen? Een merk is een identiteit, vergelijkbaar met een persoon. Een persoon wordt getypeerd door innerlijke en uiterlijke kenmerken, denk aan haarkleur of de voorkeur voor een bepaalde (kleding)stijl. De uiterlijke kenmerken van een merk uiten zich in een visuele identiteit.

Een belangrijk onderdeel van je huisstijl is een logo. Nauw verbonden hieraan zijn lettertype en corpsgrootte en -verhoudingen. Ook kleurgebruik en grafische elementen – eventueel ondersteund met fotografie – zijn belangrijke onderdelen van een visuele merkidentiteit. Al deze elementen moeten consequent worden doorgetrokken in alle uitingen van je merk.

Huisstijlhandboek

Is de huisstijl eenmaal bepaald dan worden de richtlijnen vastgelegd in een huisstijlhandboek. In dit handboek staan de regels voor de toepassing van logo, stijlelementen, kleurgebruik, typografie, fotografie op de verschillende huisstijldragers en communicatiemiddelen.

Art direction

Een consistent en duidelijk herkenbare huisstijl vormt een belangrijk instrument in de communicatie met je doelgroep.
Om een consistente huisstijl ook op langere termijn te waarborgen is het zinvol de bewaking en naleving van de richtlijnen uit te besteden wanneer dat binnen je organisatie niet mogelijk is. Zo helpen we diverse klanten doorlopend in het (door)ontwikkelen van diverse communicatiemiddelen in alle vormen, zowel offline en online. We ontwerpen magazines, jaarverslagen en productverpakkingen, illustraties, animaties, websites, e-mailtemplates, apps, en social design.

Iets voor jou?

BeeldBlinkers creëert een beleving die past bij jouw merk. Die werken we uit tot een visuele identiteit die bestaat uit een huisstijl, logo, kleurenpalet, beeldtaal en een passende tone of voice. Maar het gaat verder; het gaat namelijk over álles wat jouw merk tot leven brengt. Dus bijvoorbeeld ook over de manier waarop je communiceert en je middelen presenteert. We helpen je daarom bij het ontwikkelen van onderscheidende communicatiemiddelen zoals websites, magazines, productverpakkingen, video’s, animaties, infographics en jaarverslagen.

Meer
lezen?

Fitz & Flair

Romy 1 min creatie

Wie ben je nou echt?

Wilfred 3 min branding

De kracht van magazines

Romy 1,5 min creatie