DermaClinic

Dichtbij een stralende huid!

DermaClinic is dé medisch cosmetische kliniek, gericht op huidverbetering en huidverjonging. Als cosmetische kliniek, laserkliniek en schoonheidssalon heeft DermaClinic alle professionals op beautygebied onder één dak. BeeldBlinkers wordt gevraagd om een nieuwe huisstijl te ontwikkelen en een campagne om twee nieuwe vestigingen op een aansprekende manier onder de aandacht te brengen.

Onze service

Merkidentiteit, Branding, Activatie, Campagne, Huisstijl, Logo, Creatie, Drukwerk

Achtergrond

DermaClinic wil het voor iedereen mogelijk maken om zich mooi en zelfverzekerd te voelen. De specialisten van DermaClinic werken met toonaangevende behandelingen en producten. Met de wensen van de klant als uitgangspunt komen zij vanuit een multidisciplinaire aanpak tot het beste en meest natuurlijke resultaat voor ieder persoon.

DermaClinic wordt in 2003 opgericht door dr. Catharina Meijer. Dr. Meijer is naast een ervaren ondernemer zelf een gerenommeerd cosmetisch arts en opleider voor cosmetisch artsen. Als voorzitter van de Nederlandse Vereniging Cosmetische Geneeskunde (NVCG) heeft ze haar sporen verdiend als voorvechtster van kwaliteitsverbetering en erkenning van de cosmetische geneeskunde als medische discipline in Nederland.

Vraag

DermaClinic opent begin 2019 twee nieuwe klinieken in Den Haag en Utrecht. Dit wordt het begin van een landelijke opschaling. In 2020 wil de organisatie een keten van veertien vestigingen door heel Nederland hebben. Een belangrijk moment voor een rebranding omdat de huidige look & feel niet meer goed aansluit bij de kernwaarden van DermaClinic. Daarnaast is er een wildgroei aan middelen ontstaan. DermaClinic zoekt een creatieve partner voor de ontwikkeling van deze nieuwe visuele identiteit en concept en creatie van de openingscampagne voor de nieuwe filialen.

Oplossing

BeeldBlinkers wordt de creatieve partner van DermaClinic en start met de nieuwe visuele identiteit. We optimaliseren het logo en ontwikkelen een huisstijl die goed aansluit bij de kernwaarden van DermaClinic. Dit is onder andere terug te vinden in de typografie, beeldtaal en het vernieuwde kleurenpalet.

Campagne

Vanuit de nieuwe visuele identiteit gaan we aan de slag met een openingscampagne voor de nieuwe filialen in Den Haag en Utrecht. Een opvallend en feestelijk beeld dat in drie varianten op reclameborden langs de weg en advertenties in diverse kranten wordt geplaatst. Van concept tot ontwikkeling is BeeldBlinkers in actie. Zo optimaliseren we het concept, regelen modellen, verzorgen de fotografie, creatie van alle uitingen en begeleiden de outdoor campagne tot en met het drukwerk.