Global Aid Network

Hulp die aankomt, hoop die blijft

Global Aid Network (GAiN) helpt mensen in moeilijke situaties. Door noodhulp en langdurige opbouwprojecten. Met hart en handen werken we zij aan nieuw perspectief voor mensen in nood die geen toekomst meer zien. BeeldBlinkers helpt GAiN bij een sterke positioneren en merkidentiteit.

Expertise

Strategie, advies, strategie-sessies, positionering, doelgroep onderzoek, creatie, huisstijl, drukwerk, video, website, development, activatie, communicatiestrategie, campagnes, online marketing

Bekijk de website

Vraag

GAiN wil zich beter en duidelijker positioneren, zodat meer mensen weten waar ze voor staan en onderdeel kunnen worden van deze mooie beweging. Wij zoeken een partij die ons kan ondersteunen bij deze ambitie, kennis en ervaring inbrengt en ons regelmatig verrast in het traject dat we samen gaan doorlopen.

Positionering

We gaan samen met GAiN als stap terug naar ‘de basis’, de kern van de organisatie, om van daaruit te gaan bouwen aan een sterke positionering die zowel intern als extern goed uitgerold kan worden. Eerst met elkaar naar de kern. Waarvoor zijn we dit mooie werk gestart? Waar staan we volgens jou, wat leeft er bij jou, waar haal jij zelf persoonlijk betekenis uit in je werk. Maar ook: waar loop je tegenaan, waar krijg jij buikpijn van, wat vind jij jammer, wat zou jij heel graag willen veranderen. Uit deze sessie ontstaat een collectieve Why. Van hieruit gaan we verder met de positionering. Door te kijken naar de doelgroep, collega organisaties en brengen we in kaart wat GAiN uniek maakt en definiëren we persona’s. Met deze informatie gaan we naar de tekentafel.

Nieuwe payoff

GAiN is geen klassieke hulpverleningsorganisatie is, maar een effectief hulpverleningsnetwerk dat hulpverleners uit Nederland verbindt aan hulpvragers wereldwijd. Dit kan GAiN goed doordat zij aan de ’vraagkant’ heel goed weet wat er speelt en nodig is, en dus goed kan aansluiten op de aanwezige noden en behoeften. En aan de ‘gevende’ kant de projecten zo heeft georganiseerd dat mensen gemakkelijk kunnen instappen en snel de hulp kunnen leveren die nodig is. GAiN is ervan overtuigd dat hulp twee kanten op ‘werkt’ en dat beide partijen (dus de mensen die geven en die ontvangen) erdoor worden bemoedigd en aangeraakt door Gods liefde. Daarom hebben we gekozen voor de slogan ‘Hulp die aankomt. Hoop die blijft.’ Als samenvatting, rode draad en verwijzing naar de positionering en als een van de dragers van de nieuwe identiteit.

Huisstijl

GAiN krijgt een vernieuwde huisstijl en look & feel, gebaseerd op de nieuwe positionering. Alle communicatiemiddelen worden in deze stijl uitgegeven. Door te kiezen voor consistent kleurgebruik, kwaliteitsteksten en goed gekozen fotomateriaal presenteert GAiN zich als toegankelijke, professionele en toekomstgerichte organisatie.

Optimale ervaring voor mobiele gebruikers

We kozen voor adaptive design. Dat wil zeggen dat de mobiele weergave in de kern hetzelfde is als de desktop variant. Maar geoptimaliseerd voor de mobiele gebruiker.

Creatie

We ontwikkelen diverse materialen. Waaronder nieuwe project brochures, roll-up banners en nieuwe signing voor GAiN winkels en diverse bestickering voor vrachtwagens. Daarnaast ontwikkeling we  een nieuwe maatwerk WordPress website en een corporate video.

Campagne

Wil jij van betekenis zijn voor mensen in nood? GAiN biedt wereldwijd via verschillende projecten hulp aan mensen in nood. Door de diversiteit aan projecten heeft GAiN voor veel mogelijkheden om je gaven en talenten in te zetten. Met de campagne ‘Welke actieheld ben jij?’ ontdek je op een leuke manier wat voor soort actieheld jij bent. Aan de hand van een quiz van tien vragen weet je binnen 2 minuten welk actieheld-profiel het beste bij jou past, welke kwaliteiten en talenten daarbij passen en hoe je die voor GAiN kunt inzetten.