Feest voor meer dan 100.000 mensen! In 10 jaar tijd hebben meer dan 100 dorpen, dankzij Nederlandse sponsors via GAiN waterprojecten, toegang gekregen tot schoon water dichtbij. GAiN wil alle donateurs daarvoor bedanken en nog meer mensen activeren om elk jaar 10 diepwaterbronnen te kunnen slaan. Aan BeeldBlinkers de vraag om hier een campagne voor te ontwikkelen.

Expertise

Strategie, campagne concept, creatie, drukwerk, video, direct mailing, activatie, online marketing

Bekijk campagne site

Achtergrond

GAiN waterprojecten voorziet droge gebieden in Afrika van schoon water door middel van diepwaterbronnen. Hierdoor worden niet alleen levens gered, maar wordt ook de lokale economie gestimuleerd. Schoon water verbetert de gezondheid van de dorpelingen en levert tijdwinst op, zodat kinderen naar school kunnen gaan en er meer gewerkt en gehandeld kan worden. In veel dorpen is dit het begin van een economische opleving. Sinds 2005 zijn er inmiddels bijna 2250 diepwaterbronnen geboord (waarvan 105 door Nederlandse sponsors). Dit betekent levens veranderend schoon water voor meer dan 2 miljoen mensen. Een waterpomp geeft gemiddeld 1.000 mensen (uit de omgeving) toegang tot schoon water.

Concept

Met de slogan ‘Schenk Water, geef leven’ ontwikkelden we een sprekende campagne om het mooie werk van GAiN waterprojecten onder de aandacht te brengen. Met een direct mailing bedankten we alle donateurs met een bijzondere giveaway. Een boekje, gestanst en vormgegeven als jerrycan, boordevol inspiratie en leuke weetjes. Daarnaast ontwikkelen we een online campagne om nog meer donateurs te werven. Zodat GAiN waterprojecten meer diepwaterbronnen kunnen slaan om daarmee nog meer mensen in Afrika toegang te kunnen geven tot schoon drinkwater.

Als onderdeel van deze campagne ontwikkelen we een promotie video, website en diverse online banners.

 

Bekijk video